nannisensliv.blogg.se

Tankar om livet, min vardag och annat smått och gott !

Onsdag.

Publicerad 2015-04-01 20:55:13 i Allmänt,

Onsdag idag och 1a april.. Vart tog mars månad vägen? Den kom och försvann i princip direkt ju. 

Denna onsdag är en ond dag, är verkligen öm över hela kroppen plus dessa onda knän.. Bara att dra händerna över magen gör "ont" , jag vill ha mina provsvar nu och veta felet på mig... Jag "hoppas" på att det är sköldkörteln för då vet jag vad det är och vet hur de behandlas ! Och då kan jag även få klarhet i andra saker också ! Men man vet ju aldrig förrän provsvaren kommer... Så bara att vänta. 
Kan ju inte påstå att medicinen hjälper speciellt mycket heller, kanske lite under natten så sett men försöker jag röra mig under dagen så slutar de nästan i tårar, nu har jag dock ett par kryckor och de hjälper lite faktiskt, iaf för knäna som är värst, armbågarna tar ju smällen istället men de är bättre så jag kan ta mig framåt ! Lite snabbare än en snigel tom.. Dock kan jag inte arbeta med kryckor eller dessa knän så denna veckan blev de inget jobb alls, tyvärr ! Tur de bara är en kort vecka jag skulle ha jobbat.. 

Just nu sitter jag och kikar på arga snickarn samtidigt som tvättmaskinen går och sovrummet vädras, har lyckats få bort alla sängkläder så får Eddy äran att bädda rent sängen sen, för de går inte en dag som denna med mina knän, kuddarna är väl de jag kan göra ! Det är frustrerande att inte kunna röra sig som man är van vid. 

Det jobbigaste just nu är att det känns som att man sviker folk.... Att jag sviker mitt jobb, min kollega bla... Men samtidigt så måste man ju se till sig själv, att ens hälsa också är viktig. Och att jobba som personlig assistent när man knappt kan stå eller gå mer än några meter innan man måste pausa o torka tårar i princip är ingen bra kombo, men jag hoppas på att få svar och att jag är bättre tills på tisdag då jag börjar jobba igen (går på helg imorgon egentligen till tisdag) så nu håller jag tummarna för att läkaren ringer imorgon eller att när jag ringer att dom har fått provsvaren ! 

Nu ska jag ta och försöka hänga tvätten utan paus ! 

Hoppas alla har haft en bra första april och inte blivit allt för lurade ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela