nannisensliv.blogg.se

Tankar om livet, min vardag och annat smått och gott !

6 dagar..

Publicerad 2015-03-13 21:22:12 i Allmänt,

Sex dafar har jag levt utan socker, ätit exakt enligt min app med kalorier och allt vad den nu räknar.. Idag var sambon sugen på pizza, jag valde då att äta och tänkte ska jag ändå gå så nära de kalorier jag har kvar att äta denna dagen så borde jag unna mig en coca Cola till de hela också, sagt och gjort... Hann knappt äta upp innan ångesten kom och jag packade väskan och for till badet och simmade intensivt  45min, och körde de flesta av längderna (25m) på 30-35 sekunder.. 

Dock kan jag nu i efterhand ha struntar i den där Coca colan iaf, det var inte speciellt gott.. Men nu är den nere och har även tränat.... 

Jag hoppas iaf att få se någon form av resultat snart.. Enligt vågen här hemma väger jag nu 72.2 kg, och jag ska ner till 60-61kg .. Om man ska gå enligt vikt.. Mäter självklart också och stirrar mig inte blind på vågen, men så här vill jag inte se ut. Jag vill bara ha en haka, jag vill inte ha magrutor men jag vill inte ha denna airbag som man ibland kan misstro för en Preggomage.. Men men... 
Från att ha käkat över 3000kcal (minst) om dagen i ren skit (godis, choklad, läsk osv) till att ligga på ca 1500 kcal borde ju göra något iaf. Ska bli intressant på söndag då jag kör första invägningen och inmätningen.. 

Lite sån där ångest dagen till ära..

Det är ju fredagen den 13e idag ( 2007 träffades jag och Eddy just de datumet, dock var de juli de året) , vårt speciella datum, de datumet är nog mer speciellt för oss än vårt "nuvarande" datum då vi blev tillsammans igen (25/9-11). Därför vi skulle äta lite "sämre" mat och fira kanske... 

Konstaterade även förut idag att denna veckan jobbar jag tisdag-söndag, på måndag åker vi på föreläsning i Göteborg med jobbet och är borta hela dagen, sen jobbar jag tisdag-torsdag, med andra ord har jag inte haft en hel dag ledig sen i måndags och först nästa fredag.. Och jag som börjar bli seg i huvudet redan, dock slipper jag nu vara i Göteborg på sjukhuset där eller på KSS och jobba, så nu är man mer "fri" och kan arbeta som vanligt igen med rätt hjälpmedel och utrymme och kan hitta på lite mer än att hålla sig på en avdelning lr gå runt ett sjukhus.. Så de här dagarna ska nog gå snabbt och lätt får vi hoppas, får ju äntligen jobba ihop som vanligt med min underbara kollega (då jag jobbar som assistent så får man ju inte ha dubbel assistans när brukaren ligger på sjukhus, konstigt nog!) ! Men nu är de andra bullar och de ska bli väldigt skönt att återgå till sitt mer "normala" schema med normala tider :) 

Nej fortsätta kika på Lets Dance och sen ack Värmland och sedan inta sängen för ytterligare ett tidigt arbetspass, de här med tidiga mornar är inget för mig, är glad att jag inte har ett 7-16 jobb !! :O 

Hoppas alla har/får en bra fredag ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela