nannisensliv.blogg.se

Tankar om livet, min vardag och annat smått och gott !

Blodgivare!

Publicerad 2015-03-25 22:17:41 i Allmänt,

Japp idag fick jag min bekräftelse om min ansökan om att få bli blodgivare, och inom några veckor ska jag på första undersökningen och sticket för att se så jag är en kandidat ! Alla som kan/får bör ge blod, kvittar vilken blodgrupp anser jag.. 
Jag själv kom på först efteråt att jag ju är sjukt nål rädd, alltså jag kan inte ens mäta blodsockret på mig själv utan att få panik ! När jag tar prover på VC så får jag ha med mig småbarn för att kunna sitta still (vill ju inte ge ett barn en rädsla för såna saker) och de är de enda som funkat hittills, andra gånger brukar dom inte få ur mig något blod då jag trots massa försök spänner mig och blodet säger stopp ! Men nu ska jag övervinna min största rädsla (trots piercingar och tatueringar, de nålarna ser man inte och går över snabbare ) , vet även att när man ger blod så är nålen betydligt större än vid ett vanligt venprov.. Skrämmer de mig? Ooooh ja! Kommer jag titta? Säkert ! Har jag problem att se andra bli stuckna lr sticka andra? Nix ! Bara när de gäller mig själv, att sticka andra är mer tvärtom, de är "roligt" ;) ! 



Måste ju även säga att jag beställde den andra boken i förmiddags, så snart hoppas jag att den dimper ner i brevlådan så jag får fortsätta läsa om denna underbara mannen! 

Efter denna lite konstiga men ändå ganska härliga dag trots kallt o trist väder så får de bli en dusch innan morgondagen är här då de är mycket som står på schemat ..

Rasta hundar, sätta ut vårblommor på pappas grav, åka till skövde och handla lite små grejer, lämna tillbaka saker som inte håller, hem och tvätta äta lite lunch, få kafébesök av Carolina och sen åka och jobba några timmar och sen är de kväll igen :) ! 

Dusch och sen börjar kampen med att få med sig resten av familjen till sovrummet för sömn, det är inte alltid det lättaste i detta hushåll 😉 

Hoppas alla haft en fin och bra onsdag ! 

Kram ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela