nannisensliv.blogg.se

Tankar om livet, min vardag och annat smått och gott !

Denna energin..

Publicerad 2015-03-26 23:38:05 i Allmänt,

Har de senaste haft sån energi till saker och ting, jag som brukar vara rätt seg har snappat upp något mystiskt energifyllt område eller något, eller så är de för att saker och ting börjar falla på plats mer och mer här i livet :) ! Hur som så njuter jag av att gå på denna energi lågan så länge den varar . 

Idag har man hunnit med allt som skulle göras i princip, jag var snäll och inte dammsög under kvällen med tanke på grannarna men annars har allt hunnits med.varit ute med hundarna, Varit i skövde och lämnat tillbaka lite trasiga saker och lite golv som blev över och letat som en idiot efter en form av klädhängare, utan resultat, eller jo om man vill betala närmare 2000:- för lite trä i fel färg.. Synd när man har sett denna typ av "krokar" överallt och nu finns dom ingenstans, sånt är irriterande ! Men men kanske är meningen att man ska hitta något bättre eller snyggare :) ! 
Var även förbi Pappas grav med en vårfin kruka fylld med fina blommor, dock upptäcktes de då att någon snott/tagit/ lånat en av våra speciella stenar, tråkigt hur man kan nalla o förstöra på en kyrkogård, men får helt enkelt köpa en ny ! Inte första gången saker försvinner från graven/gravar, för jävligt rent ut sagt ! 

Sen hann man tom äta lunch, hänga tvätt, sortera tvätt, rensa ur kläder, tvätta och sälja en barnvagn innan det var dags att åka och jobba ett par timmar. 

Väl hemma blev de att hänga den rena tvätten, damma och laga mat och kika lite på tv innan de nu är dags att tanka på förrådet av energi. 

Imorgon blir de att åka på jakt med mamma efter speciella fjädrar åt min kära arbetskollega, och även ta hjälp av min kära mamma till att fixa i ordning en liten blomstergrupp till hallen, har en bild i huvudet men om bilden blir verklighet är ju en annan femma ;) sen ska man hinna äta något innan de blir jobb igen ! 

Har märkt nu sen jag slutat med socker o läsk o grejer och räknar de jag stoppar i mig att jag måste tydligen äta lite mer o ofta.. Förut åt jag aldrig frukost, åt lunch och sen åt små skit innan middag på kvällen. 
Nu är de frukost som ska ätas, sen lunch, mellanmål och middag. Sammanlagt ca 1200kcal /dag . Förut åt jag kanske dubbelt så mkt minst men var hungrigare då... Konstigt de där.. 

Mycket babbel men energin är inte slut än tydligen 😉 ! 

Nu ska mitt babbel dock sluta, nu ska jag tanka på med mer energi och ladda inför morgondagen. På måndag är jag ledig från jobb och då hoppas jag på att min nya bok har kommit så jag kan börja läsa fortsättningen av Mr Tourette's liv 😊👍 

Hoppas alla haft en bra torsdag och njut av livet ! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela