nannisensliv.blogg.se

Tankar om livet, min vardag och annat smått och gott !

Denna väntan..

Publicerad 2015-03-20 18:56:06 i Allmänt,

Ska du komma så kom nu då så jag slipper mina hjärnspöken ....! 

Nog om de.. 

Igår var en av de bästa dagarna i mitt liv tror jag, jag hoppade av lycka, personen i andra ändan av telefonen fick sig nog ett gott skratt över hur chockad och glad jag var. Jag är lättad, så otroligt lättad, så otroligt stolt över mig själv ! Så grym jag är (med hjälp av min fantastiska sambo givetvis) ! Nu är de bara resten kvar att fortsätta med men det känns som en piss i Nilen just nu , detta trodde jag inte skulle ske på flera flera flera år så jag är glad ! 

Annars då, jo kan ju bara säga att jag även är grymt lättad över hur skatteåterbäringen blir i år ! Kan inte klaga alls ;) ! Mycket mer än nöjd , får gärna komma nu helst med en gång, jag vet exakt vilka hål jag ska stoppa dom pengarna i ! 

Annars är de nu äntligen helg efter 10 arbetsdagar i sträck, otroligt skönt att bara kunna ligga kvar i sängen imorse och kolla på serier och känna att man inte behövde stressa för något. Sedan blev jag upphämtad av mamma för att handla de sista inför hennes kalas som är på söndag, handlade även lite fina blommor till pappa och morfars grav bla, som ska göras i ordning och sättas ut nu lagom till påsken är här. Tog en sväng med hundarna innan vi åt god mat tillsammans. Sedan var de dags att sätta sig och åka med Eddy till affären för att handla hem lite nödvändigheter, och japp jag hade glömt att folk får barnbidrag samt pension i dessa dagar, folk är ju överallt och står alltid mitt i gångarna i affärer när dom ska babbla med folk, vad hände med ta ett kliv åt sidan så folk kan passera utan att behöva klämmas? 

Väl hemma så beundrade vi vårt grymt fina golv vi rev bort i hallen igår, under den slitna parketten så fanns ju världens snyggaste matta, nästan så man behåller den och lämnar tillbaka vårt nya golv ;) haha! Nä knappast men bilder kommer när de är klart ! :) just nu ligger formen på plats och första parkettbiten ligger där och det ser genast mycket bättre ut, kommer bli kalas bra de här tror jag/vi :) 

Så kvällen kommer gå åt att lägga golv, fixa lite middag /kvällsmat (hemmagjord pizza) och bara njuta av att det är helg. 

Imorgon är en planlös dag förutom fortsätta med golvet eller listerna beroende på hur långt vi hinner idag, annars blir de att få ihop garderoben :) sen på kvällen så blir de en tripp till Carolina för tjat och få lite hjälp av henne med dessa kvitton, hon är ju taxichaffis så kvitton kan hon så hon får ge de ett försök annars kommer de där kvittona få höra ett o annat ! 

Nu ska jag sluta babbla och hitta på något vettigare ! 😊 

Hoppas alla får en lika bra helg som jag kommer ha ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela