nannisensliv.blogg.se

Tankar om livet, min vardag och annat smått och gott !

Födelsedagskalas mm

Publicerad 2015-03-22 20:51:20 i Allmänt,

Började morgonen med att kika på nya Beck, då jag tydligen råkade somna ifrån den igår kväll ;) mysig morgon med världens finaste sambo. 

Sen var det dags att börja göra i ordning sig för världens bästa mammas födelsedagskalas, imorgon blir denna underbara människa, min bästa vän, min största trygghet här i livet, den jag kan prata med allt om hela 58år, de kan man inte tro.. Snarare som 35 ! 

Det bjöds på god mat och familjen var samlad, även Carolina kom och grattade mamma, hon är ju allt en liten del av familjen så de klart att hon var välkommen :) ! 

Sen var det dags att åka hemåt och såga lister, fick snällt låna en såg av min systers man då den vi köpte inte ens kunde såga rakt... Nu är dock alla lister så gott som färdigsågade, dock vill de inte fästa med de speciella spiken vi har för betongväggar, utan vi behöver även limma dom eller skruva, dock blir de nog lim då de blir så fult med skruvhuvuden, även ifall de är vita.. Så får bli morgondagens inhandling, lim ! Sen är de bara fästa alla lister och montera garderoben (äntligen!) sen är hallen klar ! 
Just nu så har vi skoställ och alla våra jackor i vardagsrummet och paniken börjar krypa inom mig, nu vill jag ha ordning på de här ! Och om inte Eddy får damp över garderoben imorgon så den går i tusen bitar eller att de skulle fattas en del eller tre så är det ordning imorn och då kan man bocka av projekt renovering av hall ! Vår hallmöbel står förresten just nu inne i klädkammaren, vilket inte är en speciellt stor klädkammare så sett så att få fram kläder är ju desto svårare nu, ännu en orsak till att vilja få ordning ! Kommer bli så fint när de är klart !

Färg är klart
Golv är klart
Listerna är typ klara
Nu är de bara fästning av de och garderoben och sen är det bara att ställa allt på rätt plats igen ! 

Sen har vi tre "små" projekt till vi ska göra men tror nog att Eddy vill ta en paus från renovering nu efter denna gången ;) ! De kommande är nämligen en vägg i sovrummet samt delar av köket ! De sistnämnda är dock de dyraste och då krävs de lite sommar o sol så man kan grilla eller liknande ! Inget man vill greja med i de här skumma vädret som är nu :) 

Nej nu blir de att kika på Wallander och sen ta och krypa ner för dagen! 

Hoppas alla haft en toppen helg. 

Min vackra soulmate ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela