nannisensliv.blogg.se

Tankar om livet, min vardag och annat smått och gott !

Föreläsning i Göteborg !

Publicerad 2015-03-16 21:53:14 i Allmänt,

Oj vad jag kan rekommendera alla att gå och lyssna på Pelle Sandstrak och givetvis Bo Hejlskov ! Pelle är en man med Tourettes syndrom som föreläser om sitt liv på sitt sätt så otroligt bra och på ett roligt sätt ! Bo Hejlskov är en psykolog som arbetar med adhd autism Aspbergers syndrom osv ! Så otroligt lärorikt för ALLA ! 
Från 9-16 har jag och min kollega samt chef suttit och lyssnat på dessa män, och innan hade jag läst Bo's bok "problemskapande beteende" (rekommenderas också väldigt varmt) speciellt för dom som har ett intresse eller som vill veta mer om hur man ska förhålla sig till olika diagnoser som adhd autism osv ! 
Nu har jag ju även hört Pelle och ska nu beställa hans bok "Mr. Tourettes och jag" som är berättelsen om hans resa genom livet, från botten till att komma dit han är idag, en grym man de där ! 

Synd att sånt här kostar så pass mkt att gå på dessa föreläsningar för detta skjlle jag lätt göra om, redan imorgon ! Mycket skratt och mycket man funderar på efteråt, hur gör man själv i vissa situationer ? 

Läs böckerna !! Ett hett tips ! Även om man inte arbetar med de så är de lärorikt och man förstår sig på dessa personer på ett annat sätt ! 

Nu är kroppen och huvudet helt slut efter en dag som denna, men jag är helt fast. Jag avgudar numera denna Pelle ! Sån otroligt härlig snubbe ! 
Bo hörde jag lite redan från i somras på Gotland , dom är så olika men så otroligt lika på samma sätt, den ena har varit med om saker som den andra hjälper folk med, perfekt kombination! 

Så åk och lyssna på dom eller köp böckerna ! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela