nannisensliv.blogg.se

Tankar om livet, min vardag och annat smått och gott !

När dagen blir som en kamp...

Publicerad 2015-03-14 22:54:55 i Allmänt,

Ibland är var dag som en kamp, en kamp emot de mesta egentligen.. En kamp att få upp ögonen för vad som är viktigt här i livet .. 
Vad är viktigast för dig? 

För mig handlar handlar det om att min familj och vänner mår bra och har det bra, tyvärr så har de skett saker som gör att folk försvinner från familjen på ett sätt som aldrig skett förut, personer som man aldrig trodde skulle börja med sådant beteende, men man får hoppas att personen får upp ögonen tillslut, innan det är försent ! 

Sen vill jag alltid mina vänner väl, jag vill alltid finnas där för de som behöver/vill. Jag vill/är en liten mini psykolog tror jag allt, ibland kanske lite för nyfiken men de är nog mest för att få reda på så mkt fakta kring det hela som möjligt. 

Jag är heller ingen person som bara lyssnar på den enas historia om de handlar om något tjafs lr osämja, jag vill höra båda parters historia innan jag kan bilda min uppfattning och ge mina råd, men samtidigt väljer jag inte sida ! Jag säger mer än gärna vad jag tycker och tänker om saker och ting och det har jag fått lära mig av min bästa vän Carolina att det är både på ont och gott, men vill man ha ett ärligt svar så får man vara beredd på svaret också. Jag skulle aldrig säga "åh va fin du var i den klänningen" om jag inte tyckte de.. 

Just nu är det väldigt mycket tankar som far inne i detta lilla huvud, tankar om hur livet hade sett ut om jag inte gjort vissa val här i livet, hur livet och familjen hade sett ut om pappa fortfarande funnits vid liv. 


Hade ju en dröm om att utbilda mig till ambulanssjuksköterska, dock så blev det aldrig så, men undrar hur de skulle ha varit att jobba med de, det är ju ett jobb där ingen dag är den andra lik. Var gång jag ser en ambulans så pirrar de på två sätt, dels dom gånger dom kom och hämtade pappa, men också av "åh undra vad dom åker ut på nu!" 

Sen är de funderingar kring allt från hårfärg, frisyr, vikt, utseende överlag med andra ord, till hus.. Ganska stora steg däremellan men denna hjärnan slappnar nog aldrig av tror jag ;) ! 

Men men. Mycket babbel och lite vett kanske. Men att få skriva av sig är något som jag alltid gjort på alla sätt. Jag har tom olika block här hemma för olika tankar, ett svart block för djupare saker , ett vanligt block för vardagliga saker, och nu bloggen.. Där de mest verkar vara babbel.! 

Nu ska jag iaf sluta skriva (för den som ens orkat läsa enda hit) nu ska jag sova för att gå upp tidigt för att köpa lister till hallen och sen denna veckans sista 8h jobb, innan vi kör tills torsdag nästa vecka, innan man äntligen får en helg fri från måsten (förutom renovering av hallen de som återstår!!) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela