nannisensliv.blogg.se

Tankar om livet, min vardag och annat smått och gott !

Vissa dagar..

Publicerad 2015-03-29 23:38:52 i Allmänt,

Ibland vill man verkligen byta kropp.. Idag har min sån dag varit.. 

I ett par veckor nu så har mitt ansikte svullnat upp konstigt, känns stelt, som om någon forslat in botox på fel sätt och fel ställen, de är liksom inte mjukt fett utan hårt ! 

Imorse fick jag be min kära sambo om hjälp av att klä på mig, verkligen som om jag vore agda 90år, han fick vrida mig åt sidorna osv för mina knän värkte så jag inte ens kunde höja upp rumpan eller ändra ställning.. 
Så från 9.30-12.30 kämpade jag med att ta mig upp från sängen, få mig till toa, få i mig mat och ta mig ner till bilen för att åka och jobba, fick som tur var skjuts av Eddy annars hade jag nog suttit där i bilen än och försökt komma iväg... Kan inte ens beskriva ordentligt hur knäna känns när dom värker för de värker på så många olika sätt samtidigt och jag vågar inte stödja på dom helt heller, de gick ju hyfsat sist då de var de ena benet, men idag var de båda ! 

Uppe på allt detta så har jag senaste veckan haft ont i höger armbåge, nu idag är de i båda armbågarna och går neråt i handlederna... 
Ja ni hör ju själva, inte fan låter de som man snart fyller 26, snarare 106.. 

Så nu har jag fått nog, nu har jag försökt vänta ut ansiktet med svullnaden och trodde att mitt knä var bra igen (trodde de bara var en överansträngning då jag nyss började gymma, men nu har jag inte gjort något annorlunda eller ens varit på gymmet) så nu får jag nog kolla upp detta.. Kan ju hoppas på att de försvunnit tills jag vaknar imorgon, knäna kan ju va bättre, dom är ju bättre nu än imorse men ansiktet är ju som de senaste veckorna... De är de som skrämmer mest, vad är de som händer med mitt ansikte? Vart i kroppen är de fel? 

Så imorgon blir de att ringa vårdcentralen för o höra vad dom säger. Så här kan jag inte ha de längre nu, och japp de tar ett bra tag innan jag går till läkaren o såna ställen men man vill ju inte kasta ut pengar hela tiden på något som kanske går över, men detta verkar inte vilja gå över så nu får jag se vad dom säger, förhoppningsvis att de inte är något farligt... 

En tuff dag på jobbet blev de iaf, ett redan tungt jobb blev inte lättare med onda knän och armbågar kan jag ju säga, men nu har jag en dag ledigt iaf så får passa på och ta de extra lugnt och besöka VC imorgon förhoppningsvis.. 

Nej nu blir de att försöka sova igen den där timman man missade i natt när de blev sommartid.. 

Håll tummarna för att jag kommer levande från VC imorgon och inget huvud under armen ! 👍 

Hoppas ni haft en bättre söndag än mig iaf 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela